2008-03-26

Insänt.

Det finns få kvinnor i Svenskt Näringslivs topp, men även knappt någon man från arbetarklassen eller med utländsk härkomst. Detta beror helt och hållet på "inaveln" som styrs av näringslivshöjdarna. Kvinnor tjänar mindre än män, men ser man på arbetad tid/frånvaro så blir skillnaderna mindre. Sedan så hittas de flesta låga lönerna bland kvinnoyrkena. Inom t.ex. industrin så är situationen en helt annan. Dubbelarbetet är något som kvinnorna själva måste kunna förändra. Ställ krav och rata karlar som inte tar ansvar. Och viktigast, sänk de egna ofta för höga kraven. När det sedan handlar om våld så blir jag nästan chockad över inskränktheten. Det är oftast män som dödar och misshandlar, men det är även oftast MÄN som är offer. Faktum, och ingen frågar varför... Den dubbelmoralen retar mig. När en pojke/man råkar illa ut så rycks det på axlarna. Är det en flicka/kvinna, då blir det ramaskri. Men det blir så när PK-maffian hjärntvättat folket med hjälp av media och lättlurade politiker. Detta, världens jämlikaste land, där allt fler pojkar och män misslyckas i skola och i arbetsliv. Många mår så uselt att de tar till våld och/eller tar sina liv. Konstaterande: En man slår inte en kvinna eller hoppar ifrån en bro om han mår bra. Inse detta istället för att göra alla kvinnor till offer och alla män till odjur. Det vinner ALLA på. Ps. Jag använder pseudonym då jag vet vad mina "motståndare" kan hitta på. Ironi är sedan verkningslöst. Varför kasta pärlor...

Inga kommentarer: